PAS Caw Shah Alam 2

Bandar Puncak Alam, Kuala Selangor, Selangor

Ihtifal PASTI Kuala Selangor 2008  



Aksi Juara Cilik Sajak 'Guruku'




Aksi Juara Nasyid Sepohon Kayu






Ahad. 3/8/2008. Majlis Ihtifal (Pusat Asuhan Tunas Islam)PASTI Kawasan Kuala Selangor yang Pertama telah berjaya di adakan di bangunan KAFA Integrasi Darul Syahadah KIDAS Saujana Utama, Sg Buloh hari ini. Pelbagai acara yang ditelah di pertandingkan seperti Hafazan, Azan, Pidato, Bercerita, Sajak dan Nasyid berkumpulan.

Majlis perasmian telah di sempurnakan oleh Ustaz Sallehin B Mukhyi selaku Ketua Pemuda PAS Negeri Selangor. Beliau dalam ucapannya telah menyatakan “PASTI akan dijadikan pilot dalam menyediakan satu program yang seragam di seluruh Selangor”. Ustaz Solehin Mukhyi yang juga Penasihat PASTI Selangor.Beliau telah dimaklumkan tentang perkara ini menerusi Y. Bhg Dato’ MB Selangor dan peluang ini akan digunakan ke arah untuk standardkan pengiktirafan, emolumen selain pengajaran dengan memanfaatkan instrumen yang ada menerusi kerajaan baru Selangor.

Antara yang turut hadir Ustaz Kamil Bin Hj Sidek Selaku Pengerusi PASTI kawasan Kuala selangor, Sdr Sazali B Turiman Ketua Pemuda PAS Kawasan Kuala Selangor serta pimpinan-pimpinan PAS Kawasan.

Terdapat 16 PASTI yang mempunyai lebih kurang 900 orang pelajar berada dalam Kuala Selangor berada di kawasan Kuala Selangor.

Dipetik dari : Blog UPU Saujana Utama

AddThis Social Bookmark Button

0 Komen di sini

Post a Comment