PAS Caw Shah Alam 2

Bandar Puncak Alam, Kuala Selangor, Selangor

MUKTAMAR PAS 2009  



PAS Shah Alam 2 mengucapkan selamat bermuktamar. Allahu Akbar!!

AddThis Social Bookmark Button

1 Komen di sini

  • Anonymous  
    May 27, 2009 at 11:28 PM

    Tuan boleh terangkan apa fungsi pemimpin ISLAM PKR dan pemimpin ISlam PAS dalam memastikan PUSAT ZAKAT dan BAitulmal dapat berfungsi dgn lebih efektif?

    2. Apa kata Tuan dan semua pemimpin Islam memohon supaya Pusat Zakat supaya membeli sahaja rumah2 flat yg tak terjual utk diberikan kepada golongan asnaf (ibu tunggal dan fakir miskin)

    3. Kemudian membeli sebuah bas sebagai perantaraan mereka ke tempat kerja mereka.

    4. Mewujudkan sebuah RUMAH ANAK-ANAK YATIM yg KOMPREHENSIF dan DISATUKAN serta DIWUJUDKAN SATU SEKOLAH KHAS untuk mereka dengan menggunakan WANG ZAKAT dan BAITULMAL.

    Ini sepatutnya difikirkan oleh PEMIMPIN PAS dan perlu dibawa ke MURTAMAR PAS nanti.. saya rasa dengan wujudnya CENTRALIZATION RUMAH ANAK-AnAK YATIM maka kebajikan mereka dapat dibela dengan tersusun.
    Tanah boleh pohon daripada kerajaan negeri dan KEWANGAN boleh dapat daripada PUSAT ZAKAT dan BAitulmal.. Kita langsung tak menggunakan DUIT CUKAI yg tak tentu halal haram tetapi adalah duit zakat daripada UMAT ISLAM seluruhnya.. AKADEMI ANAK-ANAK YATIM ini seharusnya di wujudkan di semua negeri dan saya cadangankan denga kapasiti 5000 org.

    Bukan kah cadanagn saya ini adalah satu cadangan yg bagus utk di halusi oleh semua pihak?

    Jgn hentam dahulu tetapi perhalusi cadanagn saya ini..

    Penganut agama lain tidak dapat menafikan perkara ini kerana INI ADLAH DUIT ZAKAT ORG ISLAM

Post a Comment